Op 12 april 2026 schreef ik het volgende naar aanleiding van de wedstrijd Souburg–Goes:
"Daarmee won Souburg de wedstrijd. Goes verloor, maar is wel gehandhaafd in de derde klasse. De kans is groot dat beide teams elkaar volgend seizoen opnieuw treffen. Voor Souburg zat promotie er niet in, omdat alleen de kampioen doorgaat. Er gaan wel verhalen dat er mogelijk een plek vrijkomt als een team uit een hogere klasse stopt (Vianen/DVP 1). In dat geval komt de beste nummer twee in aanmerking, en dat is BSV Bennekom. Souburg is de een na beste nummer twee, dus alleen bij nog een extra afmelding komt promotie alsnog in beeld. Anders volgt volgend seizoen een nieuwe poging."
Recent kwam echter het nieuws dat er inderdaad nog een extra afmelding is gekomen: Magnus (Schagen). Dit team degradeert vrijwillig van de eerste naar de vijfde klasse. Daardoor promoveert een team van de tweede naar de eerste klasse en is Souburg officieel gevraagd om van de derde naar de tweede klasse te promoveren.
Noot: Kijk niet te kritisch naar het schaakbord.
